My Best Test Friends =)

16 June 2010

Satu hari Sabtu di Melaka =) - Part 2

sambung entry lame.......(sory lmbt)

selepas ke Afamosa Resort kami semua meneruskan perjalanan ke Taman Rama-Rama Melaka....
ok lah tmpt ni, menarik lah jugak tuk dilawati..klu masuk taman tu dan bernasib baik ade lah rama2 hinggap pada diri ko.huhuhu
time aku pegi ni adik aku bernasib baik..kesian kat aku sbb rama2 xde pun nak hinggap kat aku.sedih :(
Bayaran masuk x ingtlah berape kene maybe dlm RM4 or RM 6 yg aku plg ingt nak bwk kamera masuk kene bayar RM3...itupun nak kene byr kan.dah sah2 lah klu org pegi bercuti bwk kamera nak tangkap gambar.cukup lah kenakan byrn tuk masuk jer ni tdk kamera pun kena cas.teruk betul kan.hihihi
tp nak xnak terpaksa r bayar kan.nnt rugi pulak xde kenangan, nak harapkan kamera hp, HP pulak x berapa nak canggih.huhuhuhu
gambar byk jugak tangkap tp aku kasi tgk sikit jelah ek.hihihi



ni pulak gambar kat bandar Melaka..ramai giler org time ni mgkn sbb sabtu ahad pastu ade function lak tu...jalan jem, parking kete pun susah.ni pun abg ipar benti turunkan kiteorg dulu n baru dia pegi cari parking.
mule2 teringin gak nak naik beca, pas bace sewa beca mcm terkejut RM40 sejam.mahal giler weh.klu ikutkan aku 5 org ni maunye 4 beca.al maklumlah aku ber3 bdn besar2 yg blh kongsi beca abg ipar aku n adik aku yg kurus skit tu.yg lain kompem kene naik 1 beca..huh rugi2 tu byk giler duit kene kuar.so last2 bergambar jelah tepi beca n decide tuk jln kaki.hahahahaha....



so pas jalan kaki yg agak jauh dlm keadaan hari yg panas, aku rase blh pitam.terik sgt.kiteorg meneruskan perjalanan ke Menara Taming Sari.Menara ni kat area situ jugak cume mcm terlalu jauh klu tuk kiteorg jalan kaki, maklumlah aku ni x berape larat klu jln kaki jauh2 bdn besar kan.hikhikhik
Klu naik Menara ni kite blh nmpk lah bandar Melaka Keseluruhannye termasuklah Selat Melaka.huhuhu aku pun x reti gak nak terangkan citer2nye sbb klu kite naik tu ade lah dia punye jurucakap menceritakan segalanye.huhuhu
nak naik menara ni tiket dia berharga RM10 utk org yg ade IC n RM 20 tuk mane2 org yg xde IC erti lain pelancong lah.nak beli tiket pun kene tunjuk IC tau.hihihi



Menara Taming Sari


So Sekian Cerita From Melaka. =)

No comments:

Post a Comment