My Best Test Friends =)

22 July 2010

Anak Sedara Spupu aku lak nak Tunang...

baru je dpt pglan tel dr ALONG..
Aduyai..wlupun berita ni gembira tp sgt lah sadis utk aku.dia bgtau yg dia akan tunang 31hb ni dan meminta 'mak spupu' dia ni blk.Along ni merupakan anak sedara sepupu aku yg first, sebaya aku, lahir pada bulan yg same n sprti yg diberitahu aku ber'3' adelah kembar lahir dlm bln 10.AKU, ALONG & PIAN.Pian ni duk kat kota gelanggi, jerantut. Kecik2 dulu slalu main bertiga..hahahaha aku sorg lak tu pompuan sbb tu mak aku kate aku ni ade perangai kejantanan skit dulu2.wakakaka
tp bile dah besar skrg aku cume rapat dgn along je sbb kiteorg duduk pun x jauh aku duk kat pekan n dia duk kat ktn, pian mmg lost contact klu jumpe pun time kenduri je tp dia dah besar mcm x ingt je aku ni kwn seperjuangan dia wktu kecik tp xpelah masing2 pun dah besar kan.jumpe pun jarang adat lah tu.

Berbalik pada along td, sbnrnye citer ni aku dah tau, mak aku ade kol ckp along nak tunang, tp aku cume nak tgk dia jemput aku sendiri x, akhirnya td dia baru kol n mntk aku blk jugak, dia kate bkal tunang dia setiap kali msg mst ingtkan dia jgn lupe jemput 'kaktie' (wlupun aku spatutnye dipanggil dgn pangkat mak tie tp aku xnak) sbb tu diaorg seme panggil aku kaktie tp xpe i likeeee....=)
tp terase terharu kan..hahahahah
Diaorg nnt akan berkumpul n bergerak ramai2 dr umah aku sbb tunang along ni org pekan jd rumah yg terdekat tuk bkumpul umah aku lah.hihiihihi (suke2 sbb xyah duk tgu kat umah org kan)..

Berita ini gembira +sedih bg aku sbb baru bulan lepas sepupu aku tunang, bln ni pulak along, bertalu2 lg lah persoalan "ko ni bile lg? ramai dah yg lepas ni, ko nak tgu smpai umur bape?" wah sedih dan benci dgn soalan mcm ni. ingat senang ke nak tunang and Kawin???
aku nak kumpul duit, aku kene ade simpanan jgk wlupun pihal laki ade bg hantaran, aku ni pakwe pun xde.lps clash ritu aku susah nak terima org lain, skrg aku cume tumpukan pd family aku je, klu ade rezeki n jodoh nnt akan tibe lah mase aku jugak. wah aku kene buat persediaan mental ni dgn pertanyaan yg bakal tiba mgu depan...

Mood arini : Sedih

Xde lak gmbr along dlm pc aku ni.xpe tgu mgu depan, aku entry pasal dia tunang k.

2 comments:

  1. xpelah..kita kerja kumpul duit byk2 dl..kawin tu nanti-nanti sampai seru kawin jugk kan :)

    ReplyDelete
  2. ermm..skrg pun mmg pikir mcm tu jer...sbb kawin ni byk nak gune duit.

    ReplyDelete