My Best Test Friends =)

18 July 2010

Harga Nasi "MAMAK" kat Opis aku dah naik..Bengang!!

Ari ni GERAM betul rase sbb tgh hari td beli mkanan tetibe harga naik.dah lah mendadak lak tu.xpasal2 nasik yg xde kene mengene pun blh naik.klu harge air naik xpe lah jugak sbb gula naik..Benci betul!!dah lah area opis aku kedai dia je ade nak xnak kene mkn jugak sbb klu nak kuar g kedai lain kene naik kete mcm kdai mamak ni dia ade delivery so kite duk opis jelah kol n tgu diaorg antar.Mule2 aku keje kat USJ 19 ni harga nasik kat kedai tu baru rm3 (nasik+ayam+sayur) pastu ade 1 thun tu yg harga ayam, minyak naik tu kedai mamak tu terus naik kan harga jd rm3.50.Yg tensionnye bile harga brg dah mule turun dan terkawal tp harga kat kedai dia tetap maintain jugak xnak lak turun.tp xpe disebabkan masih lg mampu beli aku pun still mkn lg lah.tp hari ni aku rase mamak tu dah melampau lah sbb td aku beli nasik goreng ayam yg dulunye harga rm5 skrg dah jd rm5.50.bengang x terkata sbb 50 posen naik.klu sposen or 2 posen mgkn blh dipertimbangkan lah ni idak terus naik 5posen. Pas dpt tau aku pun terus r tel Kakak aku yg merupakan pelanggan setia mamak tu dan mmg mamak tu sentiase mengingati dia.dia ckp mmg harga seme mknn naik.klu bekfest yg dulunye nasi lemak, bihun ngan mee goreng harga rm1 skrg dah jd rm1.20 pastu harga air pun naik dulu milo air rm1.60 skrg dah jd rm1.80, neslo ais dulu rm2 skrg aku rase maunye rm2.50.Huishh...nmpk gayenye aku x mkn lah tgh hari jwbnye.baik aku tgu blk umah n masak nasik, xpun kuar lah g kedai lain yg lauk pauk nye blh pilih lebih jimat murah pun murah.mulai ari esok aku akan BOIKOT mamak "Ali Amzath Khan"..mmg x berhati perut lgsg dah lah cari rezeki kat negara org cube lah PIKIQ skit...EEE..rase mcm nak buat jahat je kat kedai tu... Geram x terkate nasib baik bulan depan dah puase so mmg aku xkan beli dah.aku pun dpt faedah yg bagus skit, Duit jimat and berat bdn pun ade kemungkinan blh turun. =)

No comments:

Post a Comment